Log inRegister
Add a Review

Courts Mammoth

Malaysia

Consumer reviews about Courts Mammoth

iezah
Dec 24, 2011

Bad Manners of The Debt Collector

Saya amat tidak berpuas hati terhadap
perkhidmatan courts mammoth, debt
collector mereka sangatlah
kurang ajar dan tidak menghormati
pelanggan. Malah, kes saya sudah
sampai ke pihak mahkhamah dan
pihak peguam courts tidak memberikan
apa-apa surat yang mengatakan saya
sepatutnya hadir ke mahkhamah untuk
membincangkan hal tersebut.
Sebelum ini saya ada membeli barang
di courts dan saya memang membuat
bayaran'on-time'. Tapi disebabkan
saya kehilangan kerja kerana masalah
kesihatan dan suami saya turut
diberhentikan kerja. Jadi, kami
tiada pendapatan untuk membuat
bayaran, untuk pengetahuan anda
semua baki tertunggak saya hanyalah
RM890 shj daripada rm4000. Saya amat
terkilan dengan apa yang pihak
peguam courts di jabatan undang-undang
iaitu 'Tuan Baharin'.Beliau telah
menelefon saya dan cara beliau memberitahu
saya sangat tidak sopan. Beliau menyatakan
bahawa saya akan di saman kerana
melanggar perintah mahkhamah untuk
hadir tapi saya tidak hadir.
Saya memberitahu beliau bahawa
saya tidak mendapat sebarang surat
yang mengatakan saya patut hadir
ke makhamah. Malah, beliau berkata
nama saya akan di hantar ke
Bank Negara Malaysia untuk 'blacklist'
nama saya dan juga semua akaun bank
saya akan dibekukan.
saya juga akan ditangkap oleh pihak polis
kerana 'menipu' pihak courts dan saya
akan di tahan reman selama 7 hari.
Alasan nye adalah saya membawa barang
courts ke tempat lain. Disini salahkah
saya membawa barang tersebut berpindah
ke tempat lain kerana sebelum saya
diberhentikan kerja saya ada membeli
rumah. Walhal, setahu saya rumah sebelum
ini adalah rumah 'parent' saya.

Jadi, sekiranya courts mahu mengambil
barang itu semula, saya tidak kisah
langsung,
pihak courts boleh datang ke
rumah parents saya dan minta alamat
saya. Apa yang ingin saya katakan,
adakah wajar baki pinjaman saya adalah
rm890 shj, bukan beratus ribu di layan
sebegini. Sekiranya peguam tersebut
akan mengambil tindakkan yang
dinyatakan pada saya seperti diatas,
ini akan lebih
mengganggu emosi dan kerja saya.
Malah beliau tidak memberikan apa-apa
alternatif untuk menghentikan perkara
tersebut sehinggalah saya menelefon
beliau semula untuk membuat bayaran.
Itupun setelah saya memberikan alternatif
untuk membuat bayaran tersebut.Malah, sikap
acut tak acuh beliau membuatkan saya lebih
terkilan kerana bila saya menerangkan masalah
saya mengapa saya tidak membuat bayaran
beliau berkata saya hanya menyampaikan shj,
puan boleh buat aduan bahagian 'consumer'.
Saya tak faham kenapa beliau
berkata begitu, sekiranya apa yang
beliau katakan adalah benar adakah ini
cara pihak courts mammoth meminta
bayaran dengan menggunakan pihak polis
dan bank negara malaysia????
Saya tidak akan teragak-agak untuk membuat
tindakkan susulan berkenaan kes saya ini
walaupun saya akan habiskan bayaran saya.

Owen79
Dec 30, 2011

Bad Customer Service

Salam Sejahtera, saya adalah salah satu pelanggan court, dan salah satu mangsa juga.. pada tahun 2003 kalu tak saya silap. saya telah melanggan barangan dari court. dalam linkungan harga RM3-4 ribu. Namun setelah tiba masa untuk membayar saya menghadapi masalah kewangan menyebabkan saya tidak dapat membayar punggutan yang telah ditetapkan, sehingga sampai pihak court mammoth mengambil balik barang tersebut yang telah dihantar ke rumah yang pada masa itu orang rumah hanya ada kakak ipar saya sahaja. masa penarikan barang tersebut saya tidak di beritahu, dan saya hanya mendapat tahu barang itu sudah diambil setelah beberapa minggu selepas penarikan balik. kerana tinggal dirumah tersebut pada masa itu hanya keluarga abang saya sahaja yang tinggal di situ dan ketika itu saya tinggal di tempat lain. segala surat apa pun saya tidak terima dari pihak court. bila hendak dibawa berbincang untuk menyelesaikan perkara ini tiada komitmen dari pekerjanya. sekarang ini setelah sekian lama saya menunggu surat lelongan barangan, dan bakinya yang sepatutnya saya akan bayar, saya tidak menerima apa pun surat dari court mammoth melainkan surat dari guaman menuntut bayaran. Takkan saya nak bayar harga asal barang yang telah di ambil sedangkan barang sudah di tarik.. adakah saya akan dapat balik barang yang di tarik sekiranya saya dapat membayar tunggakan tersebut..? adakah sayang hendak membayar benda yang tiada dalam tangan. (Kosong) Ini bukan telefon..ini bukan karan, ini bukan air..apabila sudah di pakai harus di bayar. Ini tidak, benda sudah diambil lepas tu minta bayar semuanya lagi..dan sekarang ini mengugut saya naik mahkamah lagi.. Mohon kepada persatuan pengguna Malaysia agar dapat membantu menyelesaikan masalah kami dengan pihak court ini..

nliza
Jan 26, 2012

Cheating

saya juga ada membeli barang di court mammoth. selepas setahun lebih saya bayar, sekarang saya menghadapi masalah keawangan yang serius. sekarang tunggakan saya rm841. dan pihak court ada menelefon saya, saya ingin berbincang mcm mana nak selesaikan masalah saya. pihak court mengugut saya akan datang ke umah atau ke pejabat untuk mengutip semua tunggakan tersebut. saya minta tolong untuk buat refinance balik, dia tak mau dengar, dia nak jugak saya bayar jugak dan asyik ugut saya. lagi. dan court selalu guna private number untuk call saya, bila saya sibuk confirm lah angkat, tp nak call balik tak boleh..pastu marah2 kenapa tak angkat call. pastu bgi no tel yang tak tau lah active ke tidak.. saya tak tau ini memang pihak court tau pun pihaj yang di lantik oleh court. bila saya nak cakap dengan bahagian finance, dia kata tak boleh.. seingat saya kad kredit pun tak mcm nie. pekerja court pun memang tak berbudi bahasa, tak bertimbang rase.. bukannya kita tak nak bayar, , tp nak kurangkan ansuran bulanan.. tak boleh ke??
klu sya tau, saya tak beli barang dari court.. semua barang 7k bayar 13 k.. gila, , tapi dah terbuat.. kepada sesiapa di luar, jgnlah terpedaya dengan court not mammoth tapi COURT MAUT!!!

sakit hati kot
Feb 16, 2012

Bad Manners of The Debt Collector

saya amat tidak berpuas hati dengan debt collector courts mammoth. pekerja nya sangat lah kurang ajar...apa tak reti ke nk guna kan bahasa yang elok2..pandai2 pulak dia nak babitkan rumah tangga saya. macam la awak tu bagus sangat...pelik pulak saya...awak ni kerja courts mammoth ke @ kerja kat pejabat agama? nak maki2 polis pulak tu...x professional langsung. elok la maki orang selalu...kat mana la berkat nya gaji yg awak dapat tu...baru kerja kat courts mammoth je pun...elok lah..pakej beli barang dengan courts mammoth, bila lambat bayar...siap dapat makian secara percuma dan dia akan terus kata spouse awak ni semua orang yg x berguna, x bertanggung jawab.

saya harap courts mammoth ni cepat la sedar yg debt collector diorang ni sangat lah kurang ajar. kitorang ambik barang dengan courts mammoth bukan nya nk dapat pakej makian percuma. lagipun..kalau nk cakap pasal agama, saya rasa awak x sesuai..sebab bahasa awak...busuk mcam longkang!

nooraishah
Feb 21, 2012

No delivery

saya dari kota tinggi
saya tunggu permohanan saya adakah lulus or tak.
dah hampir seminggu tak ade juga call???????
jika permohonan saya tak lulus just call and tell me.
kenape kena tunggu lama.

desperadooooo
Feb 24, 2012

Bad Manners of The Debt Collector

I received a calls from Tuan Haji Mahmud claimed that he is Pegawai Undang-Undang from Mahkamah Kuala Lumpur. He mention that, he already issued a warrant to seize me if i reluctant to pay my backlog even though i have explained to him i am in financial difficulty and demand for others option to settle this issue. He also called my wife and scared her to death by telling that, your husband will be "kena tangkap" if a total of debt was RM1XXX is not paid. This Tuan Haji Mahmud told my wife, he knew my work place and he feel not hesitate to bring a cop to arrest me in front of my office. My wife felt too depressed and her life ruined after she got this information. I'm puzzled if i failed to pay the backlog, then i will be arrested??? The ways he approached and used sarcastic words to me and my wife is totally unacceptable and also rude as he is "Tuan HAJI" or the "Faith Person". For me, it's nightmare when have a business with the Court Mammoth and their collector's name "Tuan Haji Mahmud". To peoples out there, if you're interested to know this person, you may call these numbers 03-23326927 or 017-6912736

indra seremban
Mar 28, 2012

Bad Customer Service

assalammualaikum...
kepada pihak atasan court...den tak pueh hati la...da 2 tahun den cubo aply ndak boli brg kek court...da byk kali cubo tak buleh2 jgk...sobolom ni den ado 2 akaun kek court...acc 1=rm 11800(barangan perabot&elektrik)..acc 2=rm 2800(laptop)...acc 1 da lamo settle...acc 2 pon da lamo settle...cumo acc 2 pembayaran ado tertungak dan lewat byr...takn sobab acc 2 den da tak buleh nak berurusan gn court lag...den harap pihak court dapat nyatokan
apo masalah dan sobab2 kenapo den tak buleh nk boli bragn kek court lagi...buleh email den atau direct kol den...
([email protected])
(012-6886357)

shiela tika
Apr 8, 2012

Bad Customer Service

semalam saya membuat pembayaran akhir di kaunter di courts mammoth jalan setapak untuk tv LCD yg saya ambil. Akan tetapi saya mendapat service yg buruk dari staff di sana, sedang saya berdiri didepan kaunter dia sibuk berborak di belakang dan sewaktu berurusan dengan saya muka dia seakan mahu menelan saya. ini ke customer service ? saya harap courts mengambil tindakan pada staff yg bernama syafika ini, tidak bertudung dan memakai cermin mata, supaya die lebih faham akan definisi 'customer service'. sekian terima kasih !

hinawati binti md japar
Jun 28, 2012

Ugutan Courts Mammoth

Saya pernah membeli barangan perabot court mammoth pada tahun 2003, akibat masalah pembayaran tidak tetap barangan perabot telah ditarik semula oleh pihak court mammoth, namun yang menjadi kemarahan dan persoalan saya disini.. saya telah menerima ugutan daripada collector court mammoth memaksa saya membayar jumlah tunggakan rm4311 pada hari itu juga tanpa ada sebarang pertimbangan. malahan saya di ugut akan di adukan kepada pihak majikan saya dan beliau mengugut supaya saya diberhentikan kerja jika tidak membayar tunggakan tersebut pada masa itu. setiap hari saya menerima panggilan yang sama, saya menghantar surat permohonan bayaran ansuran bulanan dan memohon tidak dapat hadir ke mahkamah memandangkan saya berada di negeri sabah manakala perbicaraan diadakan di kuala lumpur, namun surat saya tidak mendapat respon dari pihak court mammoth malahan ugutan untuk mengeluarkan waran tangkap ke atas saya setiap hari dimaklumkan. oleh itu saya telah membuat bayaran ansuran rm400 namun pihak court tidak mahu menerima dan memaksa saya membayar sebanyak rm2000.00 dalam masa 24jam sekiranya gagal saya di ugut akan menerima waran tangkapan dan dibawa ke kuala lumpur untuk di sabit kesalahan. saya sangat terkilan setiap ugutan ini malahan tidak ada pertimbangan dan budi bicara serta kata-kata sopan dari pihak guaman court mammoth. adakah ini cara layanan yang kami harus terima sehingga membunuh mental kami. saya dah bayar dan memohon ansuran setiap bulan tapi dilayan seperti anjing.

yllau79
Mar 21, 2013

Unprofessional Collection from Legal Dept

I understand that I still owing money with Courts Mammoth, I didn't say I didn't want to pay the arrears but eventually I have made the full payment of the arrears (RM1600+) after I have been forced and threatened to do so. One day I have received a call from the Legal Dept of Courts Mammoth (claimed to be lawyer but refused to give their company name), with registered hand phone number: 014-7273892 & 014-7273891, person in charge TUAN HAJI HASHIM.

He keep calling me asking me to make full payment, and failing to do so they will charge me in court. The way he asked me is extremely rude, extremely unprofessional as a lawyer, unethical and even worse than the “ loan shark”!! I want to settle it with him nicely however he refused to negotiate with me and force me to make full payment before the following month!!

He keep calling me everyday and if I unable to answer his call then he will call my mom hand phone number and revealed all informations to her and my brother (3rd parties). My mom hand phone is registered with Courts Mammoth as emergency contact no and she isn't the guarantor of my loans with Courts Mammoth.

QS: 1. Why he or they keep calling my mom when I were unable to answer their call in fact she isn't my guarantor?!! 2. I as the owner of the both account didn't authorize Courts Mammoth to reveal any informations to third (3rd parties) including arrears of outstanding balance yet it was been revealed, isn't it breach of contract of revealing any informations to third (3rd parties) without any written consent from the account holder, ha?!!! All these all craps and it seems unprofessional and unethical as a lawyer, extremely rude, etc.. I did liaise with other legal dept beforehand but Courts Mammoth Legal dept are sucks amongst others!!!

According to them, I need to fax the receipt of payment to them to speed up their work at their end, in fact I can furnish them with the transaction no, date and time of payment, amount paid, location of payment, etc. I believe with all these informations are sufficient for them to check with their client, Courts Mammoth!!!

Overall, the legal dept of Courts Mammoth are SUCKS amongst other legals dept, unprofessional and unethical as a lawyer and it even worse that “ Loans Shark “!!! What is FXXXXXX going on with Courts Mammoth recently and they force customers to make payment ha?!!!!!!!!!!! I will strongly disagree to recommend any of my relatives or friends to buy Courts Mammoth Product in future anymore....

tini
Apr 29, 2013

Courts Mammoth Tidak Profesional

Baru sebentar ini saya menerima panggilan telefon daripada TUAN HAJI HASHIM yang mewakili Courts Mammoth. Walaupun bergelar 'HAJI' tetapi sangat biadap. Tanpa memberi salam beliau membahasakan saya sebagai 'LU" ... Macam samseng bunyinya.. Sememangnya saya mempunyai tunggakan dengan CM. Tetapi bukanlah beratus ribu. Bakinya pun dibayar mengikut persetujuan. Kalau tak ada aral in syaa Allah, bulan depan habis.

Mengenai TUAN HAJI HASHIM ini saya dapati sangat tidak menghormati pelanggan. Betullah kalau ada yang mengatakan dia ini umpama AHLONG yang mengutip hutang. Siap ugut-ugut lagi kononnya beliau telahpun mengarahkan polis menangkap saya di tempat kerja saya. Ya Allah... saya bukan bodoh, pihak polis lagi la tak bodoh nak menangkap orang sesuka hati atas arahan TUAN HAJI HASHIM . Subhanallah... ada jugak orang macam ni yer...

Yang sangat menghairankan saya, perilaku seorang yang ada title HAJI dan peguam macam ni ke? Tak bagi salam, lepas tu cakap suara tinggi mengherdik, tak berhemah dalam berbicara. Betul ke dia ni peguam atau menyamar je? Saya ingat saya nak buat aduan kepada Jabatan Peguam supaya boleh diambil tindakan. Peguam sepatutnya seorang yang beretika dan teratur percakapannya. Ini sebaliknya pula...

rimba bara
Jul 16, 2013

pemungut hutang courts kaki ugut kalah gangster

saya ada mendapat panggilan dari pemungut hutang courts mammoth tengahari tadi.cara dia memang agak kurang ajar.dia memaksa dan mengugut macam kepada saya.sepanjang perbualan saya dengan dia saya minta supaya hutang dengan courts tu saya buat ansuran memandangkan saya tidak bekerja buat masa ini.

berikut adalah perkara yang dinyatakan kepada saya..

hutang asal saya adalah rm9003.00 termasuk faedah..walhal masa ambil barang nilai barang x sampai 5k.tapi dia bagi saya tempoh 3 hari untuk menjelaskan bayaran penuh 9k tu atau berdepan tindakan undang-undang yang akan menyebakan saya kena membayar 20k kepada pihak courts.
yang kedua dia bg amaran kepada saya.jika gagal bayar dalam tempoh 3 hari,saya akan berdepan tindakan daripada pihak polis.pihak polis akan memanggil adik saya untuk memberi keterangan atas alasa kesalahan saya menukar no telefon.salah satu kesalahan yang paling bbodoh saya dengar..kerana tukar no phone adik saya akan dipanggil untuk beri keterangan,bekas majikan akan dipanggil juga.saya akan ditahan reman 7 hari dalam lokap..jika gagal bayar apabila tindakan mahkamah diambil..segala hak milik saya akan dirampas tak kira kereta,rumah,wang dalam akaun,duit dalam kwsp semuanya akan dirampas.yang paling buat saya marah dia kata selepas benda dirampas saya akan dipenjara 3 bulan kerana kesalahan menukar no phone tanpa izin courts mammoth.jika hp kita hilang kita nak kena wat repot kat courts ker?apabila saya bertegas dia mula turun pulak nilaI bayaran,suruh bayar 5k pulak..yang peliknya bila dah bayar,dia suruh saya bgth polis yg saya dah bayar sebab polis satu malaysia kenal dia sebab dia pengamal undang-undang.
selepas habis bercakap dengan saya,dia anta sms pulak.dia kata AMARAN,ENCIK WAJIB BAYAR RM9003.00 PENUH TANPA ANSURAN ATAU RUNDINGAN.LEPAS BAYAR FAX PADA DIA NO RESIT PEMBAYARAN.WAKTU PEMBAYARAN.

sekarang nampak jelas bahawa pemungut hutang dari courts mammoth ni bertindak ala-ala gangster mengugut untuk mendapat bayaran daripada orang yang berhutang supaya pihak mereka cepat mendapat bayaran daripada pihak courts apabila tugas mereka selesai.apabila saya ajak berjumpa ada pula alasan bahwa mereka x berjumpa ngan orang yang berhutang hanya berurusan melalui telefon sahaja.nampak pulak berani dalam telefon takut diluar nak kena pukul sebab kurang ajar.

yang pasti saya akan bayar secara ansuran kat courts biar habis walaupun bayar rm5 saqtu bulan baru pada muka courts mammoth.bila cita masalah dia kata macam-macam.setahu saya apabila tindakan mahkamah diambil kita akan dipanggil ke mahkamah.di mahkamah apabila kes dibicara,ihsan dari pihak penghakiman sebelum nak menjatuhkan hukuman akan tanya pihak yang berhutang mampu atau tidak nak bayar semula hutang,berapa yang mampu,baru hakim akan buat keputusan hukuman atau meluluskan rayuan orang yang berhutang dengan kadar bayaran atas kemapuan.

ini detail pemungut hutang yang kurang ajar tu..
nama saja melayu tapi adap dan sopan memang zero..bab mengugut dalam phone berani la jumpa kat luar aku nak setle cara baik takut pulak.aku minta alamat pejabat taknak bagi.

mejar (b) yusof
0323326957

inilah melayu yang mengugut aku nak sumbat aku dalam penjara sebab kesalahan tak dapat bayar hutang dan tukar no telefon tanpa izin BAPAK dia..COURTS MAMMOTH

bella88
Jul 31, 2013

Debt Collector Courts Mamoth kurang ajar

Selamat petang,,, saya memang bersetuju sangat dengan setiap aduan diatas adalah benar.. seperti kes saya.. tunggakan saya hanya rm2500 sahaja tetapi ugutan nya seperti saya meminjam dari institusi kewangan berjumlah beribu ribu ringgit.. sungguh tidak bersopan.. mengganggu keluarga saya penipu, ayah mak saya penipu malah telefon office saya mengganggu kerja dan emosi saya,. kenapa teruk sungguh customer service dari courts mamoth. iklan cantik tapi buruk dari segi customer service. menggunakan polis dan mahkamah semua. apakah maksudnya.. if nak sita rumah saya saya, isi rumah totally lebih dari rm10,000 .. dan patutkah saya meminta ganti rugi yang selebih nya if nak sita semua nya.. courts mamoth memang teruk service nye,... ini yang pertama dan terakhir dan pengajaran buat saya..

ermaz
Sep 2, 2013

Kenapa perlu sita rumah reffrence saya bukan rumah saya?

Saya membeli TV LCD 40" dari courts mammoth pada tahun 2011 dan sehingga kini masih berbaki hutang..pada awal tahun ini saya telah kehilangan kerja dan akibat dari itu saya menghadapi kesulitan membayar ansuran..debt collector call kakak saya yang jd refference semasa membeli barang dulu tp (my sis bukan jd gerantor pada saya pun) bukan call saya untuk maklumkan..saya tak dapat apa2 surat pun dr courts berkenaan hal ini. mereka ckp akan sita rumah kakak saya dan ambil semua barang kecuali pakaian dan makanan. saya call tanya kenapa tak maklumkan kepada saya tetapi jawapan yang diberi sangat kurang ajar. dia (pn.syarifah) admit herself as lawyer on behalf courts said : " dah tahu hutang kenapa tak reti nak bayar? tak perlu nak keluarkan any surat ". itu kah jawapan yang patut keluar dari mulut seorang peguam? saya tanya kenapa perlu sita rumah my sis bukan nya rumah saya sebab saya yang berhutang? dia jawab "sister u tu ada kaitan kan dengan u? sebab tu kami sita.lagipun kami tak boleh buat apa2 sebab waran sita dah dikeluarkan atas alamat sister u tu" what the hell????

Mas Adi Suwardi Sarli
Jan 10, 2014

Kenapa perlu sita rumah reffrence saya bukan rumah saya?

Saya membeli notebook dari courts mammoth pada tahun 2010 dan sehingga kini masih berbaki hutang..pada awal lepas 2013 saya telah tamat tentera pada 2012 dan dari itu saya tidak mendapat kerja dan menghadapi kesulitan membayar ansuran..debt collector call mak mertua saya yang jd refference semasa membeli barang dulu tp ( mak mertua saya bukan jd gerantor pada saya pun) bukan call saya untuk maklumkan..saya tak dapat apa2 surat pun dr courts berkenaan hal ini. tiba-tiba dapat panggilan dari seorang lelaki cina ckp dia on the way dan akan sita rumah mak mertua saya dan ambil semua barang kecuali pakaian dan makanan. saya call tanya kenapa tak maklumkan kepada saya tetapi jawapan yang diberi suruh saya call HQ courts mungkin debt collector nama dia ( tuan omar) no telifon 03-42656010. Saya tanya dia ( tuan omar ) saya x dapat surat dari mana mana pihak courts atau peguam mahupun dari makahmah dan jawapannya ( tuan omar ) mereka tak perlu nak keluarkan any surat ". itu kah jawapan yang patut keluar dari mulut seorang debt collector atau dari HQ courts? saya tanya kenapa perlu sita rumah mak mertua saya bukan nya rumah saya sebab saya yang berhutang? dia jawab " awak guna alamat rumah mak maktua awak? sebab tu kami sita.lagipun kami tak boleh buat apa2 sebab waran sita dah dikeluarkan atas alamat mak mertua awak tu" saya sungguh kecewa sbb x ada surat makahmah naik makahmah tiba-tiba nak sita sbb hutang cuma rm 3600.00 tp kena bayar rm 12,000.00

linot
Jan 14, 2014

Nak Sita rumah reffrence sepatunya hubungi saya (peminjam )

Saya beli TV LCD tertunggak 3 bln jumlah amout RM 500++ . Saya tidak menerima sebarang panggilan dari court atau pihak lawyer tetiba cina lelaki telifon mak saya nak sita barang satu rumah dia kata arahan mahkamah. dia soh call lawyer nama lawyer tu KHatijah bila kita tanya dari syarikat guaman apa tak nak bagi tau. saya maklumlkan kan khatijah tu kalau nak tarik barang atau sita barang sila datang kerumah saya bukan rumah mak mertua saya tp khatijah tu tak nak berbincang dan berkeras lelaki cina yang kata nak sita barang tu pulak bersikap seperti samseng, memandangkan ibu mertua saya ada sakit jantung saya telah buat laporan polis untuk declare barang court tiada di rumah mak mertua kerana dia kata ini arahan mahkamah. Jadi saya mengaku kita bersalah kerana ada tunggakkan tapi bukan lari dari tanggungjawab jadi saya terpaksa buat laporan polis kerana lelaki cina tu cakap nak sita satu rumah bukan barang court mammoth. Bila saya pergi courts cheras minta nama syarikat lawyer kakitangan courts tak nak bagi tau, bila kita minta no. kes di mahkamah pun tak nak bagi tau, tapi mengugut mengalahkan pinjam ceti haram. Selepas ni saya akan buat satu lagi report polis mengatakan pihak court lantik samseng untuk mengugut pelanggan. Kalu ugut atas nama orang yang pinjam tu boleh terima akal lagi ni ugut oarang yang tiada kena mengena. Ini telah mengakibatkan masalah gangguan emosi dan mental ke atas orang lain serta memporak perandakan keluarga saya.

Jai Ho
Jan 15, 2014

Debt Collector CM Mmg Kurg Ajar

Aku ade bli brg dr CM since last year. Ade 1 bln tu aku lambat bayar 2 hari disebabkan urusan kerja luar Malaysia. Yg paling aku bengang apabila CM anta sms dan call berbaur ugutan. Mcm la aku takleh bayar bulan2. Baru 2 hari lewat pun nk kecoh. Ugut nk datang rumah la bagai2. Bila aku suh dtg collect kat umah, tak berani plak. Tp ckp dkt fon meletop2. Dh la masa beli dulu janji free gift mcm2. Last2 bla mintak, ckp abis stock la, kna tgu la...pstu trus senyap je. Bla dtg blk tnya, dia ckp free gift tu dh abis promo. So dh takde lg. MMG PENIPU!!!!!!! Puuuuiiihhhh!!!!!!!!!!!!!

Zubaidah
Jan 27, 2014

Debt Collector CM mengugut

sy beli laptop dar CM...then skrg sy ada masalah kewangan n sudah maklumkan kepada Debt collector..cara collector tersebut bercakap mcm saye berhutang dgn die, mulut kurang ajar,xperlu nak kurang ajar la...bkn berhutang dgn die pun,,... ni yg terbaru aritu de collector dtg ke rumah n mengugut2 mak saya memaklumkan akan menyita rumah mak saya... kenapa mesti nak mengugut??? saya telah mengambil details collector tersebut n akan membuat report police tuk keselamatan mak saya, sbb mak saya tinggal sorang di rumah....

Eqawara
Feb 4, 2014

Courts mammoth debt collector kurang ajaq!!

Kita bkn guarantor pun cuma kawan tapi diugut oleh Ah Seng utk disita brg2. Puan Khatijah kata ada sejam je nak bayar. Penghutang buat tak tahu. Idris kata dia juruaudit bagi 1/2 jam utk bayar. Kita mangsa keadaan terpaksa bayar sbb takut rumah disita pukul 7.30 malam. Persoalan mana dia dpt alamat? Bkn guarantor pun???? Kena bayar utang org plk. Trauma sekeluarga.

auta VS putaq!!
Feb 24, 2014

gertak je balik..

Sememangyer kalau kitu dlm keadaan takut & didesak..kita akan turuti ape yg depa suh buat..
Td aku dpt call dr wakil dorg mtk arrears dlm 400++ so aku ckp esok aku p settle separuh dluu then lusa
aku akan bur lg..tp CS ckp acc dh remark kna but full rm400..so aku suh dia call skrg juga sape yg remark tu..
Mmg org yg kol aku tu la remark sbnr nyer..dia suh buat jugak sbb xsa choice..then aku ckp aku ade rm200 je.
Dedt collector tu nerkeras xmaw. So aku ckp aku xda pilihan juga..ni je aku ade utk hari ni rm200..dia ttp xmaw,so aku blh dr counter,
xlame lepas tu dia kol blik tnya berapa cik ader cik bayar dulu sy hold acc smpi esok..kalau xbyr baru dtg trik..
Time ni la plak aku gertak dia,awak nk tarik..awak dtg je..sy pon xmaw berhutang dh dgn korg (CM).
Pndai plak dia tmbh lagi masa utk aku,smpi bile encik blh settle payment??aku berkeras suh dia dtg amik brg..
Padahal aku ade search dh blog2 sblm nie sal law & cara nk hadapi debt collector nie..sbnrnyer dorg kna takutkan peminjam utk byar hutang..
Tp kna elak dr brg ditarik..kalau brg tarik CM akan kerugian interest drpd kita..(xrugi mane pon depa nie,cekik lg ade la)..
At last dia stroy details kesan2 kalau brg aku dh kna tarik,dia ckp kna tgu lelongan,kalau ade balance brg dilelong,duit dia bg kan aku..tp dia ckp selalunyer kna topup payment lg ade la..then kna blacklist dgn bank negara..setahu aku,nk kna sita rumah,acc freeze hutang melebihi rm30k shj..siap ade org ckp kna ugut polis bagai..suh depa buktikn dlu,yg duk call tu semua auta..kalau kite taw pusing,depa pon kalah..
Moral of the story:- hutang ttp hutang,tp kita masih ade cara utk perbetul keadaan yg kelam kabut time kna ambush dgn depa nie..
Lupe nk cek,AKPK blh ke tlg dlm situasi hutang CM nie ek?kalau dgn bank ofkos no hal..AKPK nie bapak otai sbb bile dh dduk bawah AKPK,bank xberani usik..(pnjg gile aku merepek,so esok kna tgu lagi la debt cllctor call lagik..ehehehehe)kita pusing lagik!!!

It's Me
Mar 12, 2014

Bad Service

ms mula2 nak amik punye ye baik.. Mmg manis je mulut.. Mcm2 bagai siap adiah percuma la.. Apa la.. Nk dtg brg amik ms dekat sebulan smpai kini brg pun tak cukup sempurna.. bila call mcm2 la.. xda stok la.. design lain la.. xsm.

mmg kami berhutang tak mampu nak byr setelah sy berhenti kerja.. harap suami sj. mn cukup dgn gaji yg sikit..yg sakit hati Call minta hutang pun xsopan. Ckp bukan2 kat kite. Siap kata kami somi isteri kaki putar, kaki belit.mcm ni ke cr bercakap.. pempuan tu kata lg " biasa la suami isteri saling tolong menolong.. dlm bab menipu pun sama .. itulah keluarga bahagia kan?"

biadap ye, mmg kami berhutang, selama ni kami byr lebih. tak terima kasih pun.. bila tertungak kata kami mcm2.. hutang tertunggak rm1500.. last week nk bayr rm600 tu je duit yg ada selepas tolk semua hutng yg ada.. tp mereka tak terima kn byr minimun 1,000.. dgn keadaan sekrg ni byk nk guna duit.. itu je yg kami mampu.. pun masih tak nak terima.. sudah ye kami tak bayr.. ari ni CM call ofice suami , ugut kata klo tak bayar nak report dekat majikan suami supaya buang kerja... bila kami nak bayar ditolak.. pastu ugut plk.. erm.. bila pikir rasa nk suh depe angkut je brg2 semua ni.. klo masih call n ugut lg.. u all pilih nak kami bayr yg takat kami mampu ka or u all angkut balik semua brg..

nabillas
Apr 19, 2014

Samseng court

Sy adalah salah seorg drpd pemiutang CM. Sy pernah tertunggak pembayaran utk beberapa bulan krn masalah kewangan. Sy dihubungi oleh seorg lelaki india yg mengaku sbg seorg peguam court. Kali pertama mendpt panggilan amat memberi kesan yg mendlm bg sy, kerana kelancangan mulut beliau. Bukan setakat itu shj, malah keluarga sy diganggu dgn ugutan. Jadi sy membuat pembayaran sprt mana yg diminta. Tiga bulan slps itu sy mengalami situasi yg sama. Jd sekali lg sy menerima panggilan dr lelaki ini. Dgn bahasa yg kasar, makian terhadap ibu bapa, ahli keluarga dan melibatkan bangsa, mrmbuatkan sy rasa benar2 marah. Jd sy hubungi org atasan court dan berbincang masalah tersebut. Sy juga minta detail org yg mengganggu sy drpd pihak atasan court & mereka memberikannya. Jadi, kali ni peluang sy pula counter attact. Sy call debt collector tersebut & sebutkan segala detail berkenaan dgn dirinya, baru lah dia merendah diri. Sy juga bg alamat rumah sy supaya mudah bgnya utk tarik brg semula. Hari2 sy call dia supaya dtg rumah sy utk ambil brg tersebut. Tetapi mereka ni hanyalah berani di talian je. Penakut mengalahkan budak kecil. Sy cabar dia supaya dtg rumah sy & hari2 sy tunggu dgn membuka pintu seluas2nya utk dia. Last sekali dia suruh hantar srndiri brg tu kt cawangan yg terdekat. PENAKUT BETUL RUPANYA, INGAT HEBAT SGT. Sy pun sediakan surat dlm 3 salinan & pulangkan tv tersebut di caw yg terdekat. ITU SEMUA CERITA 2011. Lani ada pula lelaki ala2 kecelaruan jantina call minta byrn. Sy bertanya utk apa, dia ckp hutang brg yg sy ambil. Sy ckap 1 SEN PUN AKU XKAN BAYAR, BRG BUKAN ADA KAT AKU. La lepas tu mcm peluru keluar dr M16, tak berhenti dgn makian, siap babitkan isteri lg. Sy mls lyn, sy record perbualan & biar dia ckp sorg2. Klau nak byr boleh, meh dtg jumpa bersemuka...ni nombor yg call sy hari tu 0105376882 & 0132104313. Nanti sy cari detail ko pula. Siap ckp nak bg surat kt majikan la, freeze acc la, polis tangkap la, naik makamah la. Ikut ko la nak buat apa. Sy cabar dia hantar surat byk2 sikit. Bekukan akuan cepat sikit. Panggil semua polis mai tangkap.

tomoeijas
May 17, 2015

CM HARAM JADAH

COURT MAMOTH ni betul betul macam HARAM JADAH

Liza shamma
Jun 30, 2015

COURTS - BLOOD SUCKER

I have bought goods from courts 3 years ago. Washing Machine and computer which is cost around RM9000 with interest. (Per month RM 162). Since then, every month I pay my instalment without fail. But lately, I had some financial problem and missed 4 months payment. I received a letter from lawyer saying that I need to pay RM 1700.00 with 7 days.

Why I need to pay RM 1700? If I calculate the amount tha t I owe not even RM700. Even my car instalment they gave me some grace period and never charge me interest until this extend...Are they all really from lawyer firm or ALONG????? Even the cashier at courts PJ are very rude.. doesn't know how to speak to a cust... I think Singer a far better from they all... I feel really frustrated with this type of attitude and service.... VERY VERY BAD CUSTOMER SERVICE....I will never ever recommed anyone to buy goods from courts.... They are really blood sucker.

via
Sep 12, 2015

courts.

Saya pemiutang courts dan saya ada mslh kewangan beberapa bulan ini.dan saya ada dpt call dari debtor ni dan minta saya bayar rm14000 padahal barang yang saya amik tu tak sampai pun dan hutang saya tak sampai rm14k. Dan baru2 ini ada orang datang rumah dan cakap dari insurans tapi sbnrnya debtor dan ugut suruh bayar dulu rm4k dan kalau tidak dorang akan datang untuk sita barang. Masalahnya blh ke dorg sita barang rumah?macam pelik je.

Add a Review about Courts Mammoth

    Review Title
    Country
    City (optional)
    Address (optional)
    Phone (optional)
    Website (optional)http://
    Review text
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username