Log inRegister
Add a Review

CIMB Bank

Malaysia

Consumer reviews about CIMB Bank

Ng Soo Cheng
Dec 10, 2011

Personal Information release to anyone

saya adalah CIMB preferred, MY
Name : Ng Soo Cheng
i/c :

Sila hubungi saya sebelum 15 DEC 2011, H/P : URGENT !!!

kalau pihak bank tidak hubungi saya, saya akan batalkan semua akuan saya di CIMB

Thank YOU

Ng Soo Cheng
Dec 10, 2011

Bank Charges cheat

Saya adalah preferred CIMB
Nama : Ng Soo Cheng
I/C :
H/P :

Tolong Pihak bank yang " BERKUASA " hubungi saya sebelum 15 DEC 2011, kalau pihak CIMB tidak hubungi saya sebelum 15 DEC 2011, saya akan BATALKAN semua akaun di CIMB dan SEMUA FD di CIMB !!!

Credit Card centre kerja SANGAT LAMBAT !!! dan tidak dapat tolong saya dalam masa yang pelkukan duit !!!

Thank You VERY MUCH !!!1

Ng Soo Cheng
Dec 10, 2011

Bank Charges cheat

Saya adalah preferred CIMB
H/P :

Tolong Pihak bank yang " BERKUASA " hubungi saya sebelum 15 DEC 2011, kalau pihak CIMB tidak hubungi saya sebelum 15 DEC 2011, saya akan BATALKAN semua akaun di CIMB dan SEMUA FD di CIMB !!!

Credit Card centre kerja SANGAT LAMBAT !!! dan tidak dapat tolong saya dalam masa yang perlukan duit !!!

Tolong hubungi saya !!!

Thank You VERY MUCH !!!

Aimy007
Feb 28, 2012

Very rude customer service

Saya juga sangat menyesal dengan memilih CIMB bank untuk buat home loan. Dinasihatkan u all semua janganlah apply loan dgn CIMB Bank. You know what, the worst thing is mereka akan call you setiap bulan untuk minta you top up tambahan bayaran ansuran sbb kenaikan rate oleh Bank Negara. Sistem yang mereka guna sangat kejap, jika peminjam lewat beberapa hari untuk jelaskan tambahan tersebut walaupun hanya RM20-RM40, mereka akan hantar surat lawyer dan caj fee tambahan lewat. Berbeza dengan Maybank, my husband ada satu lagi home loan dengan Maybank, perkhidmatan agak okay, setiap bulan mereka tak kisah walaupun kita lewat atau ada tertunggak 2 bulan, kenaikan hanya akan dikira di akhir tempoh loan, so, mereka tak akan ganggu customer setiap bulan. Just imaging, mrk ganggu I kat office sedang meeting semata2 nak bgtau kena top up monthly installment sebanyak RM20-RM40 ni...yang lebih membuatkan I bengang sekarang mereka hanya buat misscall sahaja dan hantar massage suruh customer call semula mereka sebab tambahan bayaran ni. Mereka mmg bijak, kaut untung, menyusahkan customer. TIADA MORAL, TIADA ETIKA, TIADA CORPORATE RESPONSIBILITY, TIADA HATI PERUT, KEJAM DAN PENTINGKAN KEUNTUNGAN SEMATA-MATA. I HATE CIMB BANK, I JUST WAIT UNTIL ADA OFFER UNTUK OVERLAP DI BANK LAIN...WAIT & SEE

Aimy007
Feb 28, 2012

Very rude customer service

Saya juga sangat menyesal dengan memilih CIMB Bank untuk buat home loan. Dinasihatkan u all semua janganlah apply loan dengan CIMB Bank. You know what, the worst thing is mereka akan call you setiap bulan untuk minta you top up tambahan bayaran ansuran sebab ada kenaikan rate oleh Bank Negara yang lewat mereka ketahui. Biasanya jumlah yang perlu dibayar berbeza tiap bulan dan selalunya saya akan bayar mengikut penyata yang diterima. Sistem yang mereka guna sangat kejam dan teruk, di mana mereka akan kira dan kutip tambahan ansuran jika ada kenaikan setiap bulan ikut kadar semasa Bank Negara. Bank lain tidak mengamalkan cara ini demi menjaga kepentingan pengguna. Sebaliknya bank ini mengamalkan sistem ini di mana jika peminjam lewat beberapa hari untuk jelaskan tambahan tersebut walaupun hanya RM20-RM40, mereka akan hantar surat lawyer dan caj fee tambahan lewat. Berbeza dengan Maybank, my husband ada satu lagi home loan dengan Maybank, perkhidmatan agak okay, setiap bulan mereka tak kisah walaupun kita lewat atau ada tertunggak 2 bulan, kenaikan hanya akan dikira di akhir tempoh loan, so, mereka tak akan ganggu customer setiap bulan. Just imaging, mrk ganggu I kat office sedang meeting semata2 nak bgtau kena top up monthly installment sebanyak RM20-RM40 ni...mereka ingat I ada banyak masa ke asyik nak pi CIMB buat bayaran 2 or 3 kali sebulan? CIMB bank tu bukannya depan rumah I, jauh pulak tu. Yang lebih membuatkan I bengang sekarang mereka hanya buat misscall sahaja dan hantar massage suruh customer call semula mereka sebab tambahan bayaran ni. Mereka mmg bijak, kaut untung, menyusahkan customer. TIADA MORAL, TIADA ETIKA, TIADA CORPORATE RESPONSIBILITY, TIADA HATI PERUT, KEJAM DAN PENTINGKAN KEUNTUNGAN SEMATA-MATA. I HATE CIMB BANK, I JUST WAIT UNTIL ADA OFFER UNTUK OVERLAP DI BANK LAIN AND I WILL CONDUCT TO THE UNSATISFIED GROUP TO MAKE COMPLAINTS ALSO & OVERLAP ...WAIT & SEE

zemy2k
Apr 1, 2012

Very rude customer service

CIMB Shah Alam Branch
Loan : ASB
CIMB Sales :
ZANARIAH MAHAYEDIN
0126264565

1. Sent application with complete form on 20 jan 2012, she say busy. She only aware went we walk in to the bank
2. Cimb issue offer letter on 21 Feb 2012, no follow up.
3. We received/sign on 27 Feb 2012.
4. We call zanariah after 2 days she received the offer letter (sign by Suzanna), asking about the status.
5. Zanariah told to wait for the asb account number for 2 weeks approval.
6. The approval should approve on 12 Mac.
7. But, on 29 Mac, we call Zanariah asking about the asb account number, she said we missed one part of the signature.


CIMB Sales Issue:
1. Zanariah never follow up on the loan process.
2. Zanariah never keep customer update.
3. Zanariah blame customer to delay the approval (missed signature) – Zanariah should check after she received the letter from his dispatched, not after customer call or after 4/5weeks.
4. Zanariah told, if wanna cancel please say so, so that she will not wasting her time entertain me.
5. Zanariah make customer frust on CIMB services and start to compare/looking for others bank.

Hope CIMB will take necessary action or else it will impact CIMB reputation

amirul84
Apr 10, 2012

Very rude customer service

Boikot je CIMB ni...kisah aku lg la...wat loan asb kat masjid tanah tetapi nk wat full settlement dkt tampin..Ade ke ptt cashier tu suh g masjid tanah nk wat settlement kne g masjid tanah ..bodoh btoi x masuk akl..fikirkanlah klu loan kt kedah so kne wat settelement kne g kedah ke walaupun sdh berpindah..selenge...bertekak jugaka aku ngan officer cimb masjid tanah tu..org nk byr duit pun x nk...pinjaman kete sehingga 9 thn tetapi nk wat full settment dlm ms 5 thn ..ade ke patut kene pegi hp centre blh leh wat settelement...aku sound ktkan bank lain xde pun mcm ni..br officer tu call hp centre berkenaan d melaka utk tanya psl jumlah yg ne byr..blh aje..sj kt x leh malas la tu nmnye...dh la die caj aku rm50 sbb early settlement...x pnh aku dgr ade law nk settelement kete awl ade caj..mana law pki..aku sound kt off kt hp centre meleka nk wat repot kat BNM..HQ CIMB MCBA..br takut kt nk refund blk duit aku tu..psl byrn kedit kad lak..dh byr kat atm di tampin...dia kol aku kt x byr...itoks la aku ksik faks ksk tunjuk approve 2 hr lps tu org lain lak kol kt aku x byr padahal dh byr...aku sound la kow...so setiap pembayaran yg dbuat melalui atm cimb jgn percaya sangat...aku dh terkena bayar die kt x bayar...SO AKU AKAN BOIKOT CIMB BANK SEBAB BANK PENIPU..SANGAT LEMBAB SERVIS TERUK KATEGORI E..ASB LOAN DH CANCCELED/HP DH SETTLE/CREDIT CARD DH SETTLE...LEPAS NI NK TUTUP ACC SAVING CIMB AIR ASIA LAK..xnk aku pki acc cimb .SO KORANK FIKIRKANLAH KLU NK BERUSUN LAGI DI CIMB ..BANK TERBAEK d MALAYSIA.. PUBLIC BANK & AMBANK

tasha
Nov 21, 2012

APA JENIS BANK DAH!!!CIMB TAK DEAL DGN CARDHOLDER SUH AGENT DEALING

Aku berniat baik nak settlekan hutang credit card yang tertunggak berbulan2. Suh aku rasa baik aku terus berurusan dgn bank sendiri dari menerusi agensi sb klu menerusi agensi (debt collector) mesti susah nak deal. Boleh dier kata " we not dealing with cardholder" we are not debt collector. What the .....!!!!! bile nak suh ambik CC bukan main lagi.. nak minta hutang bagai bukan main lagi call byk kali.. bile aku nak settlekan hutang and nak buat appeal nak buat bayaran mengikut kemampuan aku boleh dier kata suh call agent dier suh deal.

Bila deal dgn agent CIMB tu, aku nak minta bayaran ikut kemampuan aku dier kata tak boleh.. Aku mampu bayar $200 jer sebulan dier nak gak suh bayar $400 sebulan untuk stopkan interest. Agent tu cakap kalau bayar $200 boleh tapi interest tetap berjalan. apa ni tak der negotiation yang munasabah.. klu aku byar $400 sebulan kat CIMB aku satu family nak makan aper.. Balance kat aku langsung tak der??? ada ker patut.. Langsung tak dengar rayuan aku.. bile tak bayr dok mengejar suh bayar. tapi bila nak bayar tak nak terima pulak tu.

Tak macam bank lain.. aku pun ada nego dgn Hong Leong & Maybank, dier suruh buat letter and hantar ke bank buat rayuan pembayaran. Dgn bank ni aku terus negogiate dgn bank ajer bukan menerusi agent dier.


Apalah CIMB ni..

rosdian hassan
Dec 13, 2012

Sijil ASB Tidak sampai setelah ditebus

SURAT SIJIL ASB TIDAK SAMPAI

saya sedang menunggu surat sijil ASB bernilai RM 9,500 yang dikirimkan kepada saya oleh CIMB Batu Gajah, Perak.

Saya difahamkan HQ telah menghantar sijil berkenaan ke Batu Gajah pada 28 November 2012 lagi
kepada Puan Nabilla.

Saya dimaklumkan oleh Puan Nabillah bahawa ia telah menghantar sijil itu ke alamat saya dengan Pos Biasa

Persoalan saya:

1- Kenapa dihantar dengan pos biasa bukan ABX atau Pos Ekspress yang menjamin keselamatan Dokumen
2- Sekarang telah berlalu 2 minggu, sampai bila lagi saya harus menunggu kerana pos biasa 3 hari atau seminggu paling lama
3- Betulkah sijil ini telah dihantar- tidak ada reference- No rujukan surat itu
4- Berkali-kali saya telefon, pegawai berkenaan tidak perihatin dan apabila ditelefon katanya nak telefon balik tapi tiada
5- Tidakkah ia merasakan bahawa sijil ini merupakan dokumen penting yang memerlukan langkah keselamatan
6- Kenapa tidak di hantar kepada Branch
6- Dokumen ini amat penting bagi saya untuk dicairkan kerana memerlukan wang tunai
7- Saya tidak mahu hal yang sama berlaku kepada customer yang lain demi untuk menjaga imej CIMB.

Add a Review about CIMB Bank

    Review Title
    Country
    City (optional)
    Address (optional)
    Phone (optional)
    Website (optional)http://
    Review text
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username